Thursday 29 December 2011

tak perlu BANGGA dengan apa yang ada , tak perlu KESAL dengan apa yang kurang :)



ASSALAMUALAIKUM ,

Aku lahir ke atas dunia dengan izinMu . 
Di sini aku ditempa untuk menjadi lebih dewasa, agar aku lebih bijak menyikapi sebuah kehidupan dan siap mendampingiMu kelak . Meskipun kadang keluh kesah , putus asa menyergapi , namun kini ku rasakan diri ini lebih baik . Kadang aku tertanya-tanya , "kenapa Allah selalu menguji tepat dihatiku ?" bahagian terapuh diriku . Namun kini aku tahu jawapannya . . 

Allah tahu di mana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingatNya , kembali mencintaiNya . Ujian demi ujian InsyaAllah membuatku menjadi lebih teguh .




Saat aku masih menjadi asuhan ayah dan bondaku , tak lain doaku agar aku menjadi anak yang solehah , agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat . 


Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik . Meski bukan umat yang terbaik , tapi setidaknya menjadi yang terbaik di sisiMu kelak .

Inilah sekilas harapan yang ku ukirkan dalam rangkaian kata .
 Seperti kata orang , tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan melalui kata-kata .

Doaku selalu agar Allah memudahkan jalanku kelak dalam menempuhi liku-liku kehidupan . Aku yakin Allah sentiasa bersamaku dalam setiap langkahku .


sekian , assalamualaikum ~

No comments:

Post a Comment